Mole People...Siapakah mereka ini?: Antara Realiti dan Fantasi.





Woshington – Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan yang mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggonakan terowong rahsia untuk memasuki Amerika Syarikat. Penemuan itu telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi, dan cuba menyembunyikan kewujudan kaum ini dari pengetahuan awam.
Seorang pekerja NASA yang tidak mahu dikenali telah mendedahkan gambar-gambar ekslusif dan informasi mengenai kaum ‘orang gua’’ ini. “Cerita ini harus diberitahu”, kata sumber itu. “Ia terlalu besar untuk disorokkan”. Sumber itu telah mendedahkan beberapa rahsia besar mengenai Mole People.
”Nampaknya mereka seperti kaum yang perramah” , beliau berkata,”tetapi, mereka amat primitif. Kami cuba untuk berkomunikasi dengan mereka, tetapi ia satu kerja yang susah memandangkan mereka tidak tahu bahasa Inggeris. Mole People seperti mana yang kami panggil, mempunyai laluan senang untuk ke muka Bumi ( surface world )”. Kata sumber itu, “demgan demikian, Presiden Bush mengendalikan situasi ini dengan penuh berhati-hati. Tersilap langkah boleh mengakibatkan makhluk ini mengisytiharkan perang dengan manusiadi atas. Kami tidak pasti berapa jumlah mereka ini. Kami baru melihat satu Bandar setakat ini dengan anggaran 2000 orang Mole tinggal di situ. Tetapi ada pihak yang menyatakan bahawa mungkin berjuta-juta orang Mole tinggal merata-rata di bawah tanah, berselarak di bawah Bumi”.
Makhluk itu mempunyai beberapa persamaan dengan manusia dan juga sedikit perbezaan. “seperti kita, mereka berjalan dengan kaki, tetapi mereka jauh lebih tinggi dari manusia biasa-setinggi 8 hingga 10 kaki tinggi. Jari-jari mereka saperti kuku binatang. Dan tangan mereka juga seperti itik ( webbed ), direka untuk menggali, bukan seperti kuku Mole”.
“ Kulit mereka sangat kuat. Ia adalah untuk menahan panas yang melampau dan juga yang teruk di bawah Bumi”. “ Di dapati terdapat interaksi antara manusia dengan makhluk itu suatu masa dahulu – mereka bercakap dalam bahasa yang hampir sama dengan dialek Najavo Lama.”.
Sumber itu juga menyatakan bahawa kaum Mole ini mempunyai system otot-otot yang sangat besar, membuatkan mereka mampu bertindak ganas. “Apabila salah seorang ahli ekspidisi itu menyalakan rokok, kaum Mole menganggapitu sebagai satu ancaman dan terus menyarang beliau”.
“ Mereka mencakar dan menyerang beliau seperti kucing hutan, hampir menjatuhkan beliau bersama rokoknya. Beliau amat bertuah kerana selamat dari insiden ini.”. kaum Mole sangat berminat dengan dunia dia atas Bumi-pakaian, alat-alatan dan makanan terutamanya. Mereka amat meminati buah-buah segar.
Saya belikan mereka sedikit anggur, dan mereka terus berpesta dan bersuka ria”, mengikut kata sumber. Amat jelas bahawa semamangnya mereka tidak boleh memanan buat sendiri memandangkan mereka ti8nggal 20 batu di bawah tanah. NASA amat berminat untuk mengkaji nengenai kaum Mole.
“Kami mahu tahu segala-galanya mengenai mereka – apa yang mereka makan, bagaimana mereka tingaal dan paling mustahak, apakah perhubungan mereka dengan kaum manusia. Kami tertanya-tanya jika mereka ini ada kaitan dengan manusia dalam aspek aspewk tertentu. Adakah mereka adalah nenek moyang manusia moden hari ini secara genetiknya ?”.
“ Mereka boleh jadi apa saja, dari Yetis ( bigfoot ), makhluk asing dari angkasa lepas atau saki baki orang yang terselamat dari Bandar Atlantis yang hilang. Pakar juga mengatakan ini telah menimbulkan banyak persoalan.
Adakah makhluk ini musuh atau suka berperang atau sanggup bekerja sama ? Dan bagaimana dengan minyak dan simpanan mineral di bawah Bumi ? Siapakah yang memilikinya : kaum Mole atau kita ? bagainamakah dengan NASA, di mana misi asalnya adalah untuk meneroka ruang angkasa – telah menjumpai kaum yang hidup di bawah bumi ? Jurucakap NASA tidak menafikan mahupun mengiyakan laporan itu. Setelah menerima tekanan hebat dari wartawan, jurucakap White House menjanjikan informasi yang dibenarkan oleh White House untuk disebarkan. Tetapi beliau telah memberi amaran “mungkin tidak untuk jangka masa yang terdekat”. Menurut sumber itu, Nasa menjumpai kaum bawah tanah itu dalam bulan ogos ketika sedang menjalankan projek rahsia yang diberi nama Operatian Hole- satu inisiatif di mana wartawan sekarang percaya untuk mengintip China, menggunakan “teknologi bawah tanah”. Setakat ini NASA telah menjumpai pintu laluan rahsia ke dunia bawah tanah di sekitar Washington State’s Mount Shasta, Gua Mommoth di Kentacky dan gua-gua berselerak di sekitar barat daya U.S mengikut sata sumber. Berkurun lamanya manusia bercerita tentang kewujudan makhluk di bawah Bumi.
Sekarang, buat pertama kalinya spekulasi itu di buktikan kesahihannya. Tetapi samada makhluk-makhluk ini kawan atau lawan kepada kita, masih tidak dapat diketahui lagi.

No comments: