A post without the title.

Assalamualaikum peeps.....

إنا لله وإنا إليه راجعون إن لله ما أعطى وأخذ احسن الله عزاءك وغفر لميتك

"Seseungguhnya kepada Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali"

Death..death..death...
Hurm, x tau la..bercakap pasal mati ni Allah cakap orang yg bijak. Semua org akan menemui ajal. AKu pon one day. CUma x tau bile. Hebat kan, Dia dh tau macam mana kita akn mati..of coz la sbb Dia yg cipta kita. Semua perkara dia tahu. Berapa kadar oxygen kita akn berkurangan, blood pressure yg rendah, eyes nk dilated bile. Every single thing.

X tau nk cakap apa. One of my batch friend, named Firdaus or i just call hi pidoih, had passed away. Lemas di tasik kolej aku. I dont know what had happened. Tp sepatutnya kita leh elak benda ni, tp dh takdir kan, nk wat camner.

It was 4 in the evening. Shamim gtau ada bdak lemas kt kolej. Hurm, cam x caye je. Kalo x diorang mst announce kat masjid. Tp x denngar pulak. APe hal lak...;p....ok, lepas balik xam BI, kwn facebook aku tulis..."Al Fatihah buat Firdaus"...hurm, which firdaus, shamim ckp bdak HR. Firdaus...sem 5??? OMG.....إنا لله وإنا إليه راجعون إن لله

kot Dia kita mai, kot Dia kita kelik...

Sedey kot....kalo orang lain aku x kisah sangat..(bkn x kesah, cuma x brapa terasa) tp ni............

Fidaus Kahar, aku agak kenal dia..

Even x brapa nk rapat..tp kami pernah berbual once..

Bile jumpak...

"Pidoih.....smekom, x de kelas ke...???" (tu je la modal aku)

"Shai, oh...ada..on the way la ni...hahaha" (sambil senyum samapi ke telinga...;p)

"Bagus2......selamat ye..."

I still remeber, we had a chat once before.......dh terlupa la bercerita tentang apa tp km kenal since then la.....

Dia jgak kawan shamim n mus....and ramai jugak kawan dia..

But, pemergian dia kat kolej memang suatu yg x disangka, aku pon x tau kt mana nnt aku nk meninggal. Hanya tinggal beberapa hari saje lg nk masuk Ramadhan and he's gone.

Aku nk update blog 1 Ramadhan ni bout my dad.


..........إنا لله وإنا إليه راجعون إن لله

1 comment: