Oh! Going to Boarding School.


Second post for today. Feel boring and sit and stare at the screen inpurposely drive me to blogging..like again. Hey, it's holiday. I mean semester break should be a great time to enjoy yourself but sitting in this empty house with such a boring mate is just so cruel. Holy damn! I hate this time semester break. But maybe I just having it for just past 3 days and I still have like 2 months. Whatever. Oh. Topic? Here you go. Sekolah berasrama. Or boarding school. Pernah gi boarding school? Or just jadi outsider je? Hahaha. Shame on you kalo tak masuk boarding school. And shame on you jugak kalo jadi outsider yang semua makan minum/pakai semua mak yang buat. Jahat kan statement i ni? Kekdahnye mcm tu la. Kalo nk hidup berjaya, don't 100% depends on your parents.

Hari Ahad harituh aku ada jumpa anak buah aku yang masuk SDAR, N9. (Google ye). Yes, form 1 student. Masih baru masuk dalam hujung bulan 2. Good thing dia dapat hidup berdikari. Kalo dia dok rumah ada bibik. You know kan. Jangan harap dia nk pandai belajar berdikari. Kalo mak aku amik bibik, jangan haraplah aku pandai masak Kari Ikan Bawal ok. Ntah2 nasi pon tak pandai masak. HAHA. Kalo kt rumah, dia akan pergi sekolah, balik sekolah, ngadap laptop (ayah dia bg sbb dapat 5A), Facebook, Farmville, yada yada yada and bergaduh dengan adik dia. Hurm. Dia budak pandai. Tak belajar pon pandai. Maybe sebab bagi tumpuan dalam kelas kot. Tak macam aku suke mengelamun, sembang, kaco orang..hahaha. Notty sket. Kami keluar outing ke Seremban. Ada ape je kan Seremban. HAHA. Ada Terminal Plaza yang hmm boley la tu je. Pastu kami balik. Hantar dia. Nangis la tak nk duduk sekolah tu. Alasannya, cikgu ajar tak faham. Tapi aku faham, dia tak nak duduk hostel. Kalo ikutkan hati aku, aku pun tak nak duduk hostel. Tak best giler weyh. Boring. Sentap. Motif nk sentap? HAHA. Ye la, duduk rumah la best, ada TV, ada mak, ayah. Ye la, selama ni kan tak pernah berpisah tp tibe-tibe nak berpisah, tak mati? Kan. So sampai hari ni akak aku cakap dia tak ok sebab asyik nak balik je. Adat la tu anak buahku. Just be patience and you gonna get use to it eventually.

Masa aku pergi hostel dia, teringat aku kt hostel aku masa aku sekolah dulu. Rindu gila. Boleh bau dorm, bau baju basuh, tengok budak-budak pergi main bola petang-petang. Tengok students berjalan dekat korridor. Ada yang jumpa parents. Hmm. Rindu gila. Dah lama sangat aku tinggalkan hostel tu. Sejak tahun 2007 lagi. It means dah 4 tahun dah la. Adik-adik junior aku pun semuanya dah grad and tahun last amik SPM. Oh my! Lamanya tak jumpak cikgu. Rindu nk masuk dorm balik.

My advice to adik2 yang nk masuk hostel. Make sure you all dh bersedia zahir dan batin. HAHA.

No comments: