Malam Jumaat Keliwon | SENJALAKA

Edisi seram! Hantu-hantu dekat Marikh sekarang dah pergi surau. Ramai yang insaf dan rasa bersalah atas kesalahan mereka. Oleh sebab itu, kerjaaan telah membenarkan para karyawan untuk menghasilkan filem yang berunsurkan seram atas usaha untuk menyanjungi kesanggupan hantu-hantu unutk kembali ke pangkal rahim jalan. 


Meh nak rebiu siket meh. SM pergi tengok wayang tadi. Cerita hantu la. Opkos! SM sangat menyanjungi karyawan dan artis-artis di Malaysia tau! Filem SENJAKALA . Arahan Ahmad Idham dan dilakonkan oleh  Zahrel Zahiril Adzim (suke tau sasul nama mamat ni!) dan Liyana Jasmei Jasmay! 

Cerita SENJAKALA mengisahkan tentang SAKA. Ok, sangat tipikal disitu. Mengisahkan seorang waris yang terpanggil-panggil untuk meneruskan saka yang dimiliki sementara oleh orang lain. Selepas pulang ke kampung Senja Lama, Khalisa lakonan Liyana Jasmay kemudiannya mengalami pelbagai gangguan misteri dan dalam masa yang sama, cinta telah berputik terhadap Arman. Romantik gittuh. 

SM actually malas nak bercerita tentang jalan cerita sebab terlalu tipikal. BOMOH, SAKA, RASUK dan AMAN! Itu je point yang nak ditunjukkan. 

Apa yang lainnya SENJAKALA dengan filem-filem hantu yang lain ialah pembawakan watak pelakon. SM tertarik dengan pembawakan watak yang ditunjukkan ZAHIRIL ADZIM . Apa yang menariknya? Pernah tengok lakonan beliau? Sememangnya SM suka lakonan ZAHIRIL ADZIM yang sentimental, cool dan awesome. Dalam Senjakala beliau memegang watak sebagai Arman, pewaris saka sementara. Lebih kurang mcm pemuja saka la. Apa yang menarik minat SM ialah, watak BOMOH MUDA yang dibawa beliau sangat LAIN. Dari riak muka, nada suara, gerak gaya dan 'real'nya kebomohan beliau sangat menggagumkan. Time dia tak jadi bomoh, dia kelihatan sangat tenang, cool dan pemalu. *habbit dia menggaru telinga bila tak keruan. :) 

Mari rate filem ini:

7/10 untuk SENJAKALA
10/10 untuk ZAHIRIL ADZIM

Hensem mcm SM kan? Alolo..malu nk ngaku plak korang ni!

Bila la beliau nak dapat Anugerah Bintang Paling Popular ni?! SM doakan beliau akan terus maju dan cepat dapat anugerah2 PELAKON TERBAIK dan TERHEBAT daripada merapu meraban dapat kt Pasha Sendut.


11 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dah lame xg nengok wayang... xkire la cter hantu ke, cinta ke, action ke.. so nk belanaj aku nengok wayang ke???... hehe

dayanaazhar:) said...

tp mesti liyana still same je kan lakonan dia?

farha amira said...

waduh2,,kt mane laa samenyer O_o"?
aduyaii,,bkn malu nk ngaku persamaannyer,,,tp malu nk ngaku knl SM yg suke merapu ripi sorg2 ^^

Nik said...

tak berani nak tgk wayang citer seram.hehe..sy ni penakut orgnya.

Fyqa said...

senjakala dah tgk. not bad la. skrng wyang byk betol cite seram aje.huhu

Kicap Manis Media said...

@taufiq: ko la blanja aku dulu..;p

Kicap Manis Media said...

@yana: boringg..~

Kicap Manis Media said...

@akuttpaku: insyaallah!

Kicap Manis Media said...

@my own: HEHEHE. x bek tau. cian SM.

Kicap Manis Media said...

@nik: ye ke takot? HEHE.

Kicap Manis Media said...

@fyqa: betol2..stuju! :)